Taskforce Cyber Limburg
Grootschalige advertentiecampagne op YouTube in alle 31 Limburgse gemeenten

Dacht het niet! Dat is de zin die je in januari en februari veelvuldig tegenkomt op YouTube binnen alle 31 Limburgse gemeenten. 

1920 Youtube

Dacht het niet! Dat is de zin die je in januari en februari veelvuldig tegenkomt op YouTube binnen alle 31 Limburgse gemeenten. Onze boodschap is hard nodig. Maar liefst 16% van de Nederlanders wordt slachtoffer van cybercriminaliteit. Daarom zet onze grootschalige Limburgse advertentiecampagne in op bewustwording én gedragsverandering.

Met name de doelgroepen jongeren, ouderen en ondernemers komen ons tegen met commercials die voor hen relevant zijn. Je ziet “Dacht het niet!” voorafgaand aan het bekijken van filmpjes en in de ‘feed’ van YouTube als je ergens naar gezocht hebt. Ons gezamenlijke doel is duidelijk: We willen dat Limburgers weten wanneer ze ‘Dacht het niet!’ moeten zeggen, waarmee ze voorkomen slachtoffer van cybercriminaliteit te worden. Onze commercials moedigen aan om mee te doen met de activiteiten van initiatiefnemers op dachthetniet.nl en dragen zo bij aan een digitaal veiliger Limburg.

De campagne ‘Dacht het niet!’ draagt samen met jou bij aan het vergroten van bewustwording rondom het thema cybercriminaliteit tijdens een intensieve periode vol activiteiten, workshops en kennisdeling.

Wil jij óók meewerken?
Maak dan gebruik van onze toolkit en gebruik de banners en commercials voor je eigen social media kanalen. 

Naar toolkit

Contact

Contactpersoon voor publieke instanties
Céline Snijckers, RIEC Limburg

c.snijckers@rieclimburg.nl

Contactpersoon voor ondernemers
Peter Cox, PVO Limburg

peter.cox@pvo-limburg.nl